Friday, October 1, 2010

"Get Messed up today, I'll be ok Tomorrow"

 Aight ya, by now I'm sure ya know unless its my boys (BXL, Deascent, or muGz) my blog is not a platform for music reviews! As much as I adore music I feel there's very many blogs out there that focus on it and this one should be different. But I digress.

I was in the car today with my pops heading to drop something off at my moms job. I switched my pops station and went straight to Hot 97 to see if by some miracle something other than Drake or Nicki Minaj (Spell Check) was in rotation. Just my luck, after half a song (can't remember what it was) the Dj (Can't remember who it was lol) Said: "Brand new by Bruno Mars and Damien Marley" I said out loud "What?!" I put the volume up and prepared myself to be Wow'd. For those of ya who don't know I am a music junkie, and I mean "Gator" from 'Jungle Fever' junkie. But lately I can't stand ANYTHING I hear on the radio, or creeping from the headphones of someone on the train, the dumbed down shit that everyone eats up and blasts out their car everyday. The same 7 songs that Rick Ross (Much respect) sounds the same on.... My cousin Perse says I should pick up a Violin or something, and you know what? I don't doubt that I'll find myself riding to that classical stuff every now and then when I get my car. But again, I digress!

The song started and immediately I was taken away! The smile on my face just yelled "I haven't heard a song like this in a while" you know the kind that you know you'll love from this day til the day you die. The one that your gonna say years down the line "Yo, I remember the first time I heard that joint"

I been a Bruno Mars fan since the joint with B.O.B. As for Mr. Jr. Gong, well Bob Marley's music damn near runs through my veins so anything with the name Marley on it tends to get my immediate respect.
So Check out the song Here:


I even took the liberty of giving ya the lyrics cause I like it that much and I wanna share it with ya!
---------------------------------
(Verse 1)
Standing at this liquor store,
Whisky coming through my pores, Feeling like I run this whole block.
Lotto tickets, cheap beer That's why you can catch me here, Tryna scratch my way up to the top.

(Hook)
Cause my jobs got me going nowhere, so I ain't got a thing to lose.
Take me to a place where I don't care, this is me and my liquor store blues.

(Chorus)
I'll take one shot for my pain, One drag for my sorrow.
Get messed up today, I'll be ok tomorrow.
One shot for my pain, One drag for my sorrow. Get messed up today, I'll be ok tomorrow.

(Verse 2)
Me and my guitar tonight, singing to the city lights, tryna live on more than what I got.
Cause 68 cents just ain't gonna pay the rent, so I'll be out here til they call the cops.

(Hook)
Cause my job got me going nowhere, so I ain't got a thing to lose.
Take me to a place where I don't care, this is me and my liquor store blues.

(Chorus)
I'll take one shot for my pain, One drag for my sorrow.
Get messed up today, I'll be ok tomorrow.
One shot for my pain, One drag for my sorrow.
Get messed up today, I'll be ok tomorrow.

(Damian Marley)
Here comes Junior Gong
I'm flying like I'm Superman
I'm thinking that I run the whole block.

I don't know if it's just because
Pineapple kush between my jaws
Has got me feeling that I'm on top

Feeling like I would have stand up to the cops
I saw the puda? dey? guys
A got a hula? de? mas?

I got a talk and walk talking
And fly? making shop?
No kind? for you and the best? kick me drop

(Chorus)
Give me this one shot for my pain, One drag for my sorrow. Get messed up today, I'll be ok tomorrow. One shot for my pain, One drag for my sorrow. Get messed up today, I'll be ok tomorrow.
-------------------------------------------

Inspired by the music I think I'm gonna go stand outside my local Liquor store with a cup filled to the top with Patron! AAOOWW!

Enjoy your weekend folks, Drink responsibly and all that.

Stay up and Stay Tuned!

2 comments:

Kanika said...

NICE ENO I'M STILL IN SHOCK THAT THE SONG CAME ON THE RADIO LIKE REALLY YA LYING I'M OVER STRAIGHT BUMPING MY KINDA MUSIC

Lenni Light said...

i likey this