Sunday, August 28, 2016

Stay Woke

What's going on Bull Penners?

I don't wanna over write for this one so lets just get right into it.
For the longest time I've been telling myself that I'm getting off of FaceBook and gonna slowly wean myself off of social media all together. I've made absolutely no progress with either, but whatever.

That's not the point anyway. The point is the new trend that seems to be taking social media by storm is being "Woke" (Awoken/Enlightened by truth.)
If you are fortunate enough to not have encountered these people while scrolling through the screens of you social media app of choice, allow me to break it down for you.

Who are these people who are "Woke?" I'll tell you. A person who is woke, is a person who has found truth behind the curtains of lies that we as a people have been fed for the last lifetime. Lies fed to us by our government, food industries, Music Industries, or whatever industry. Basically, any person who has had the vial removed from their eyes, and is now realizing all the things that have been hidden from us forever and are now choosing to take their own path in life are considered to be woke.

There is absolutely nothing wrong with this. If you know me, then you know I am all for education of all kinds. And what better education than the one you receive when you do research, find out things that are beneficial to you and your community?! So my problem is not with the people in this era of enlightenment. In fact, I'm proud of those who are finally waking up and seeing the true colors of the world, be they dim as they may be.
Rather, my problem is the air of superiority that comes with this education. It would seem that these people have found the holy grail, and now have been granted some sort of permission to look down and everyone else who has yet to learn what they know. But the one thing they don't realize, the one thing they still haven't learned is: ALL These things that you're just now learning has been in existence since forever. Somewhere there was a guy in the 50's and 60's who discovered all these things, he just didn't have a computer and facebook to spread his message. However, I'm sure he didn't walk around with his chest out feeling as if he was better than everyone simply because he learned new things. There's a good chance he did what you all should be doing. Sharing the knowledge, in a non condescending manner.

Humble your fucking selves. It comes from all different angles. Some people are JUST NOW finding out about the corruptions in politics: and they go on Facebook and rant about how everyone is so stupid because they don't realize this or they don't know that. How about rather than making yourself out to be some sort of scholar you take the time to instead educate others on what you've learned.
Like I said earlier, I'm all for education in all forms. What I am not a fan of is this attitude, the superiority complex. We will never rise up as a people if we are not willing to help each other out, if we are not willing to teach those that come after us.

If you've learned anything, share it. Or don't if you feel you don't want to, but don't be a douchebag and make other people feel less than you are because of it.

Too often people are scared to bring people with them to the top, for fear that it may knock them off. If you are a valued player in any game then you shouldn't be scared to share that spotlight.

That's all I wanted to say about that!

Stay Up and Stay Woke!
l,mao

Wednesday, June 22, 2016

Eno Bull Photography Website!

Bull Penners!! 
The ones that are still around at least lol. 

Seems like I only use this blog when I have an announcement to make these days. I hope you all understand the absence. I've simply been living life with very little desire to document much other than the posts on my InstaGram and Facebook pages. 

But as I said: announcements. One of the things on my 5 year Plan has come to fruition. Finally after years of photography, I've finally put together a website to showcase my work. 
It took some time because I'm not very tech savvy and I wanted it done right. I'm well aware of all the sites you can visit that are easy to use so that you can create your own website. But I didn't want any of that. I wanted a person who is well versed in the field of web design to take my ideas and bring them into reality. 
So I sourced my boy Havi! The dude is nasty with anything computer related. 

Prior to coming to him all I had was a photography blog (Tumblr) and while I purchased a domain name and the whole 9, well let's be honest a blog is not necessarily a website, at least not the way I wanted it. 



So I linked with my boy, gave him a few references to use as a blueprint for what I wanted and within a few weeks it was done. He's just like me in the sense that all he needs is a basic idea to run with and then he spread the wings of his creativity. 

When I sat down with him to see the final product it was more beautiful than I envisioned. 
I am a huge fan of simplicity. And simplicity is what I got with the layout of my site. 
A few tabs to showcase my work, my bio and of course a contact page. 

My Portfolio which showcases my somewhat different styles of shooting: Lifestyle, Editorial, Portraits, and Fashion.  
All with my favorites of the style highlighted in the folders. 




About which is simply a short bio of myself with a little bit of history, the self explanatory Contact page. We even incorporated my aforementioned Blog which I love because it allows me to post images without having to follow any rules. Rules that I set myself of course but still rules. 

So on the blog section I like to break down the details of the shoot. Who I worked with, what it felt like that day while shooting, etc. etc. and I put up about 6-8 edits from that shoot. Whereas on the site in the portfolios I only post one image from the shoot so as to keep it clean. 

I created a new logo to accompany the site and it sits quietly on the top right hand corner. Sort of like cuff links it's the perfect accent without being too loud and overbearing. 



All in all, I am beyond excited with the results. Havi did a phenomenal job and I feel as if this is one step closer to achieving my goals of being a full time photographer. 

So if and when you get a chance, be sure to swing by. Let me know what you think and book your next shoot with me via the contacts page!! Lol



Stay Up and Stay Tuned!

Tuesday, February 9, 2016

20 Years

The other day a co worker (an older lady) said something along the lines of: you have to be at a job for at least 20 years.... I literally cringed!!

Now first and foremost allow me to say that I truly respect anyone who can hold a job that long. Lord knows my mother is one of those people. It is extremely admirable and it shows a level of commitment if not content to something. And that speaks volumes to ones character.
However, 20 years of my life is something that I am NOT willing to give to even the idea of employment to someone/anyone else.

 I know myself too well, the longest I've ever been able to keep a job was almost 2 years and I threatened to quit that job every single Monday that I worked there. Thank God for Zairah for keeping me there.

And it's not that I'm above work, it's not that I wanna be a deadbeat bum. Nah, it nothing like that. The reality of it is, I'm an artist at heart. Creativity is what drives me. I have an entrepreneurial spirit and I so desire to work for myself. Make money off my passions whatever they may be.
I wasn't born to work 40 hours a week behind a desk at a job that I hate. In fact none of us were. But some of us can deal with it (those who have given their job 20 years) better than others.

We live in an era where you can almost make money of off anything. And while that may not be something to hang your hat on, I know I'd rather 5 short years of success on my own than a life time of employment to anyone else.

Again this is not an insult to anyone who has had their job for 20, 30, 40 years, in fact I commend you! Further more it's refreshing to know that, that kind of job security still exists. Much respect to all of you.

As for those of you who are like me; those of you who are creative and can't be tied down to anything that doesn't set you free. The ones who have leaped and taken the chance to make it on your own much respect to you as well. I wish you all the luck in all your endeavors.

Stay up and Stay Tuned!

Thursday, January 7, 2016

New Beginnings

Bull Penners!!

*Listens to echos* lol

I can't imagine there's many of you left . And I don't blame those of you who have stepped away. The neglect I've treated my blog with is surely enough to drive me away as well. Lol.

But trust me folks, I am still blogging. However these days the posts aren't having the best luck leaving the note pad in my phone and finding their ways on to the pages of this blog.

However, I do have a few topics I want to share with you and I plan to throughout the course of the next couple of weeks. Needless to say, life has become a little more full than it has been in many years. I'm a dad now above all else (But I won't bore you with stories of fatherhood just yet because that's what FFZ is for) and I work an evening shift. In fact I'm blogging from work now. And I cannot tell you how strange it feels to be typing on an actual keyboard in front of a computer screen! Lol.

And I'm siure my supervisor is 10 feet behind me thinking "WTF is this nigga not working!?" Lmao. But it's almost 11pm. And 11pm is "Mentally clock out and Pretend to work" hour!

Anyway, I wanted to give ya a mini topic that has been on my mind for the passed couple of months. That topic ois progression.
One thing I NEVER do is make a New Year resolution. Mainly it's because I'm a proud under achiever. But it's also because I feel you shouldn't have to wait for the new year to arrive to start making changes. I mean, think about it, its October and you think to yourself "Come January, I'm gonna...." and then you die in November. Lord forbid of course, but you get my drift. However, I've always understood the concept. Understanding it didn't mean I was gonna do it though. Altough I did realize that my life needed a few changes for the better. So one thing I did do a few months ago, for the first time was write out a '5 Year plan.' Lol.

I laugh because as I'm writing this I'm realizing how much I've grown... I mean I JUST mentioned being an under achiever, and believe me I still am, but I see nopw that I can be an under achieber and still strive for something. In my case, the something in question is a better life for me and my family.

So I wrote out the 5 year plan. I'd heard people mention having one before and other suggesting that I should make one too and I never did because..... Again, under achiever. Lol
But one thing I know well about myself is: I do things when III want to do them, not when someone else tells me I should or suggests I should.
So, to be honest, I dodn't even remember when I worte the list out, but believe me when I tell you, having a goal(s) (especially written ones) really makes you want to achieve em. I hate cliches, but it's true. I mean shit, even Hov said it on "Anything" --"Set goals and you can achieve em." That nigga wasn't lying! Lol.

I put eight things on the list, and without even puttin forth much effort I accomplished two of them within the first 2 or 3 months. By month 6 I had crossed another off the list and just today I had a conversation with a friend who shares a similar interest and has a similar plan and just like that: the 4th thing is sure to be crossed off the list. I don't want to count my chickens early so I won't I'm only saying all of that to say that I am making slow progress, but I'm making progress nonetheless.

You'r probably wondering what the things on the list are, but another thing I've learned is to speak less and do more. Less announcement and more moves I believe is what Fabolous said! Lol.
Safe to say I've still been listenig to too much Hip-Hop.
No but seriously, I've felt myself accomplishing more in this passed year than I have in the passed 10. I know a big portion of it is the fact that I have a daughter now. I am the head of a family and that is thee most important factor of my life. Providing for them comes second to none.

I've also managed to start falling in love all over again.... With photography. Most may not know but I had a prime Lens on my primary camera that broke in December of last year. Due to financial issues and something always "Coming up" it took me an entire year to get it back but I got it back and I'm rolling again! I also bought a second hand 35mm film camera. A Canon AE-1 Program. I am now embarking on the same journey just taking a different route and the excitement I'm feeling is unmatched.

When its all said and done its safe to say that right now: Life is good. I'm enjoying every bit of my slow progress, I can't wait to knock more things off my list, add more, and just enjoy the ride!

For those of you who are still here with me, Thank You! I will have more topics to share and discuss in the upcoming weeks and months. For those of you who are done here, sorry.. Lol. But I'm still here and will be here for a while longer.

Stay Up and Stay Tuned

Sunday, September 6, 2015

I used to be Tough

I used to be Tough

"Yo I was scared of you, I would see you in the hallways and I swore that if I said the wrong thing to you I would get slapped"
-Rebeca Moore

Son! What has happened to the Bull!? Lol

What's going on ya? That quote is from a girl I was good friends with in High School and college. It was in reference to my demeanor. She's since seemed to have disappeared off the face of the earth though. So if you see her or know where she may be tell her Eno said hello.

So the other day Buddy tagged me in this post.


The caption was something along the lines of "When you used to be tough but now you're a father" I laughed harder than.... I don't know what! I laughed because of the accuracy b! Lmao.

Check this out right: the quote you just read is only one of the many that I've heard in my day. I was always told I looked like I was going to slap someone, or was always told I need to smile and "Fix my Face" but what people failed to realize is that I was walking around with this screw face on purpose. I called it my "Outdoor Face" and I feel it protected me from a lot. Niggas handing out mixtapes, missionaries trying to get me to donate to some organization, people asking me for the time. You know, the bullshit!

However I think I might of lost some of that edge ever since Zairah was born. These days I'm smiling more, making silly ass baby voices and laughing at small shit. I think having a daughter has made me more inviting to people and I hate it. Lol

Case in point the other day at work, 3 completely different strangers felt comfortable enough with me to share life stories with me. I couldn't figure it out til I really stopped and thought about it. "Nigga you smiling at em, why wouldn't they stop and tell you about the last time they had to wait for the elevator!?" I was disgusted with myself. Lmao. Don't get me wrong I actually am a happy person and I always have been. Life is good! However I've made it this far because of my "Outdoor Face" it's kept strangers a little passed arms length and has served as a barrier between me and whatever sucker who felt he might want to test me. And it always worked. In fact I have a co-worker and good friend Bennie. Any time Bennie would see me in the hallway or coming back to the floor at work he would ask me "you ok man?" And I would reply "yeah why? What happened?" And he would proceed to tell me that I looked angry or like I wanted to kill someone. He hasn't asked me if I'm ok in reference to a mean look on my face in months. Lol

Nah G! I gotta get my ice grill back to what it was. I must be listening to too much Justin Timberlake and not enough Wu-Tang! But I'm about to bring back the mother fuckin ruckus! Tiger style! Lol

So what is it? I mean like I said Life is Good b. Maybe at some point I told myself out loud and just started smiling and laughing and making people think I'm some sweet ass Santa Clause type nigga. Maybe it's my job, you know how it is at work, they always want you smiling and making others comfortable. And to that I say "Fuck outta here, Fam!" Lol. Or maybe having a beautiful daughter has just softened me up! But how the hell am I supposed to put the fear of God in little boys with a smile on my face?

So last night Buddy asked if I had a black bandana or if I still had my prop gun. I looked at him with shame in my eyes. "Nah man, I ain't got none of that shit no more. I'm a father now b. I got rattles and a rubber ducky if you need it, but I need em back before bath time tomorrow. I'm a father now g!" We both laughed so hard! Damn son, I'm a father now. I used to be tough........

Lol! So I hereby vow to get back my "Outdoor Face" everyone from hoes to doctors will feel like they'll catch 5 hot fingers to the face if they even lock eyes with me. I'm gonna be tougher than Ving Rhames in those ADT commercials. Put a lil more bass in my voice and walk just a little bit stronger! No more jolly fat boy with the pillsbury dough boy laugh! Straight Thug Life nigga! Lol. Only those who know me personally will see the me for the gentle giant that I truly am.

So if you see me in the street, go the other way you heard. I ain't as friendly as you think! Lol


Peace.

Wednesday, August 12, 2015

You Lost One

Bull Penners what's been up since we've last spoken!? I know it's been a while and I have no words other than sorry. Life has been happening around me and I've had very little time to document anything aside from Instagram lol.

But I digress. If you've been on Facebook lately than you've seen the new feature where it gives you your post this day in the past. Personally, I love the feature. It shows you how much you've grown and how you thought in the past as apposed to now. The feature also gives you old pictures that you posted., and that is where this blog post begins. Lol
Today a picture of an old friend of my brothers came up on the feed. He's an old friend for reason I feel I have no right to discuss (I don't share or spread other people's personal affairs) but it did remind me of the times when he was around. Needless to say he became my friend as well. Due to loyalty to my brother however we are no longer in contact.That reminded me however, of "friends" that I've lost in my life. And by lost I don't mean friends who have died but..... I'll explain.
I remember a time when my mom told me something along the lines of "You're real funny with your friends" and she didn't mean it like Ha-Ha, comedian funny. She wasn't lying but let me tell my side of things.

Naturally we outgrow our friends, don't we. The earliest friend (that wasn't blood related) that I could remember was Cory. Now, as I'm writing this I realize that Cory was the exact opposite of me. Lol. He was tall. slim. athletic, got excellent grades and was a serious ladies man! And this was all before 6th grade. I honestly can't remember what brought us together as friends but me being a great judge of character (even back then) I knew he was cool. I was right and from 5th grade (when I transferred to St. Joseph School-where he already was) til a bit passed 8th we were as they say 2 peas in a pod. We had the that usual elementary best friend relationship: "Did you see (girls name here) butt in her skirt today!?" "I'm gonna ask her out tomorrow" "Yo, did you see that game!?" "Look what I drew last night" "My mom said you can come over, bring (video game title here) I'm gonna bust ya ass this time" you know the usual.

But by high school we slowly began to drift apart as some friends do. We did what we could to maintain a friendship but you know how it goes. You're in high school and your focus changes from Playstation and Cartoons to Girls and their body parts! Lmao. Although to be honest I can remember being a little girl-crazy pervert at the age of 7 (first grade) and being completely infatuated with them by the time I was 11. Guess there's no wonder why I had a daughter. Dear God, please take it easy on me! Lol
But any attempt to maintain a friendship with my homie was mostly catching up and comparing stories of High School life. Somewhere along the lines tho the communication slowed down and before you knew it we just didn't speak anymore.

But Truthfully if Cory were to resurface and find his way to my doorstep today I would still welcome him with open arms and attempt to catch up!
And then there was another friend (who shall remain nameless-because no sucker I no longer rock with will earn any shine off me. Lol)

The other "friend" was one I met through Cory. Similar interests is what brought us all together. The other friend was the leach type. Would show up to my house before me, would invite himself to everything and naturally we just got cool. He was in my class so I already knew him we just weren't friends til Cory brought him around.

So I would say around the same time me and Cory were communicating a little less the other friend was beginning his Anti-Eno slander campaign with everyone from my neighbor (a girl we all hung out with who lived downstairs from me) to even Cory. Behind my back this guy started talking shit about me and I swear I NEVER did anything for him to feel any kind of negative way towards me. Believe me, if I did I would admit to it.I confronted him about the situation and of course he denied it. However I confirmed with a few other people and sure enough when I confronted him about it again it resulted in coming dangerously close to a fist fight that my mom had to break up (Lucky him) lol.

It took some time for me to realize that he was never a friend. Hence the quotation marks. But it comes back to my moms words. Me being funny with friends.But it's not so much that I'm funny it's more so that since a young age I've been able to live my life without depending on friendship from anyone. I mean think about it: I come from a family of damn near 120 people maybe even more. I have 5 handfuls of cousins make and female, my age, older and younger. I'm blessed. I don't need friends. And I know that may sound cruel but it's the Gods honest truth. I am grateful for every single friend I have and to those friends I say to you: if I consider you a friend I damn near consider you family. Wether I contact you every day or just see you on the next hangout, if you are a friend you are appreciated.
It's like they say though: we outgrow our friends, the people in your life are seasons and we all know that the seasons change.

I guess the point of what I'm saying is: yes, perhaps I am funny with friends. Or maybe the reality of it is I treat people how they treat me. And I've never commenced to maintaining any relationship with anyone that I've ever felt crossed me or disrespected me.


With all that said: later friends lol.

Peace.

Monday, July 6, 2015

Selfish Part 2

When do you decide to be more selfish? When do you think to yourself fuck him/her, fuck that I'm going for mine.
I ask because there's something I want that (actually doesn't belong to anyone but) technically belongs to someone else.

I personally feel that I am a better fit for said something however I haven't got the slightest idea as to how to go about making it mine. I don't want to steal it, but maybe I do.

Which again raises the question, when do I decide to be more selfish!?